Je stadsfiets monteren na levering aan huis
In dit filmpje tonen we hoe je je nieuwe DECATHLON ELOPS-stadsfiets correct kunt monteren/in elkaar kunt zetten.
REF: 8560548
2020
Ref. 8560548
Deze volledig uitgeruste fiets (bagagedrager, spatbord, verlichting, enz.) is ontwikkeld voor korte verplaatsingen in de stad.
Dankzij de elektrische ondersteuning ben je perfect op tijd op je bestemming, zonder je in het zweet te rijden!
In dit filmpje tonen we hoe je je nieuwe DECATHLON ELOPS-stadsfiets correct kunt monteren/in elkaar kunt zetten.
MIJN ELEKTRISCHE STADSFIETS REPAREREN
Bij een elektrische fiets moet je nog meer letten op de druk van je banden. De wielen krijgen het immers zwaar te verduren door de motor en het gewicht van de fiets.
Om het risico op lekrijden te beperken en langer te kunnen rijden, zet je de banden van je elektrische fiets best op 3,5 tot 5 bar.
Als ze volledig is leeggelopen, duurt het 5 uur voor de batterij weer helemaal vol is.
Ja, de e-bike Elops 120 is een fiets met elektrische trapondersteuning.
Het komt er dus op neer dat je geen aandrijving krijgt als je niet trapt (werkt de motor ook als je niet trapt, dan rijd je eigenlijk met een bromfiets en gelden er andere, strengere gebruiks- en veiligheidsvoorwaarden).
Een trapsensor ter hoogte van het trapstel geeft de informatie door naar de boordcomputer van de fiets, die de motor dan inschakelt.
De motor schakelt ook meteen weer uit wanneer je remt of stopt met trappen.
Bij de eerstvolgende pedaalslag zal de motor weer inschakelen en trapondersteuning geven.
De batterij is perfect geschikt om mee te fietsen in de regen, maar je mag ze niet onderdompelen of schoonspuiten met een hogedrukreiniger.
Hetzelfde geldt trouwens voor de display en de andere onderdelen en elektrische kabels.
We raden je niettemin aan om je fiets op een droge plek te stallen.
In de rubriek 'IK HEB EEN PROBLEEM' vind je een hele lijst met veelgestelde vragen om je te helpen eventuele moeilijkheden te verhelpen die je met je elektrische ELOPS 120 ondervindt.
Via het assistentieformulier kan je ook terecht bij onze specialisten. Zij antwoorden met plezier op al je vragen en helpen je om je probleem op te lossen.
Of loop gewoon even langs bij het atelier van je Decathlon-winkel, daar kijken onze fietsexperts graag even naar je fiets.
Geen probleem, de display wordt na een paar minuten automatisch uitgeschakeld.
Het bereik van je elektrische fiets hangt af van tal van factoren:
> DE LADING VAN DE FIETS:
Hoe zwaarder de fiets, hoe minder ver je kunt rijden.
> DE ROUTE:
Als je veel moet klimmen, heb je minder autonomie.
> DE BANDENDRUK: De batterij gaat langer mee bij een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.
> DE BUITENTEMPERATUUR: De autonomie neemt af bij koud weer
> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan de ondersteuningsstand wat lager te zetten bij een laag batterijpeil.
> DE TRAPFREQUENTIE: Om verder te komen moet je trappen
> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ
Voor de ELOPS 120 ligt de gemiddelde autonomie tussen 20 en 55 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.
De voetgangermodus is een handig hulpmiddeltje om je fiets te verplaatsen wanneer je ernaast wandelt. Bijzonder nuttig als je bijvoorbeeld uit een fietsenstalling met een helling stapt enz.
Dankzij de voetgangermodus hoef je je niet in te spannen om je fiets voort te duwen.
Om deze stand in te schakelen, zet je de display aan door lang op 'ON/OFF' te duwen. Vervolgens druk je lang op de 'MODE'-knop. Let wel op, de fiets schakelt nu in en zal met een constante snelheid van 6 km/u voortrijden.
Gebruik deze functie niet wanneer je op de fiets zit, dat kan de levensduur van de motor schaden.
ALLE INSTRUCTIES VOOR DE BATTERIJ VAN JE ELEKTRISCHE FIETS 120E
Als ze volledig is leeggelopen, duurt het 5 uur voor de batterij weer helemaal vol is.
Je bewaart de batterij best in een koele (tussen +10°C en +25°C) en droge ruimte, uit de zon.
Bewaar de batterij niet leeg (1 knipperende led), als ze dan diep ontlaadt, dan kan het zijn dat ze onbruikbaar wordt.
Denk eraan om de batterij (zelfs al gebruik je ze niet) minstens om de 3 maanden te herladen, om diepontlading te vermijden.
Bij langdurige stockage (meer dan 3 maanden zonder gebruik), zet je de batterij best in slaapstand. Zo kan je ze gemakkelijker bewaren en hoef je ze niet geregeld te herladen.
Bij langdurige stockage (meer dan 3 maanden zonder gebruik), zet je de batterij best in slaapstand.
Neen, batterijen met lithium-ioncellen hebben geen geheugeneffect, je kan ze dus op elk moment weer opladen.
We raden je zelfs aan om ze regelmatig op te laden, om de goede werking te behouden.
Neen, er is geen 'dynamo-effect'. Je hebt bepaalde systemen waarbij de batterij wordt opgeladen door te rollen of te remmen, maar het rendement van die technologieën is nogal pover: je moet enkele tientallen kilometers rijden voor je 1 km extra batterijvermogen hebt opgewekt.
Dit is een fiets met trapondersteuning. Het is dus perfect mogelijk om te fietsen zonder die ondersteuning.
Je zal dan wel stevig moeten doortrappen, want uiteraard blijft je fiets evenveel wegen.
Ja hoor, de batterij en de lader zijn zo ontwikkeld dat ze langdurig op elkaar aangesloten mogen blijven.
Als de batterij volledig is opgeladen, schakelt de lader uit. Al blijft hij wel onder spanning staan.
Als je batterij versleten is, breng ze dan binnen bij je Decathlon-winkel. Daar zorgt men ervoor dat ze gerecycleerd wordt door een gespecialiseerde firma.
Je krijgt 2 jaar garantie op de batterij, of 500 cycli (1 cyclus = 1 keer volladen + 1 keer volledig ontladen).
Het komt erop neer dat je voor een gemiddelde autonomie van 40 km, je 20.000 km hebt gereden voor de batterij niet meer onder garantie is (bij juist gebruik en correcte opslag van de batterij).
Na 500 oplaadcycli neemt de capaciteit van de batterij af, maar doet ze nog altijd perfect haar werk.
Het bereik van je elektrische fiets hangt af van tal van factoren:
> DE LADING VAN DE FIETS:
Hoe zwaarder de fiets, hoe minder ver je kunt rijden.
> DE ROUTE:
Als je veel moet klimmen, heb je minder autonomie.
> DE BANDENDRUK: De batterij gaat langer mee bij een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.
> DE BUITENTEMPERATUUR: De autonomie neemt af bij koud weer
> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan de ondersteuningsstand wat lager te zetten bij een laag batterijpeil.
> DE TRAPFREQUENTIE: Om verder te komen moet je trappen
> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ
Voor de ELOPS 120 ligt de gemiddelde autonomie tussen 30 en 50 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.
Met de slaapstand kan je de batterij langdurig (tot 1 jaar) stockeren zonder dat je ze geregeld hoeft te herladen, én zonder de capaciteit aan te tasten.
Om de batterij in slaapstand te zetten, duw je 10 seconden op de knop van de batterij, tot de ledlampjes doven.
Laad de batterij op met de lader om ze weer te 'wekken'.
De batterij is voorzien van een slaapstand, zodat je ze langdurig kunt opbergen zonder ze geregeld te moeten herladen.
Zodra ze in slaapstand staat, kun je de batterij tot een jaar stockeren zonder te herladen, veilig en zonder dat de werking wordt aangetast.
Bewaar je de batterij zonder ze in slaapstand te zetten, dan moet je ze om de 3 maanden opladen om de capaciteit intact te houden.
De batterij is perfect geschikt om mee te fietsen in de regen, maar je mag ze niet onderdompelen of schoonspuiten met een hogedrukreiniger.
Hetzelfde geldt trouwens voor de display en de andere onderdelen en elektrische kabels.
We raden je niettemin aan om je fiets op een droge plek te stallen.
Omdat een regelmatig onderhoud nodig is om de goede werking en de levensduur van je fiets te verzekeren, zetten we hier wat onderhoudstips op een rij.
1. Check voor elk ritje of je banden op 3.5 à 5 bar staan.
2. Smeer je ketting (onderdeel van de transmissie) regelmatig / elke maand.
3. Laad de batterij minstens om de 3 maanden op.
4. Gebruik je ze een lange periode niet, zet de batterij dan in slaapstand.
5. Bewaar de batterij in een droge ruimte, op een gematigde temperatuur en uit de zon.
6. Reinig je fiets met een reinigingsproduct voor fietsen (geen hogedrukreiniger, geen afwasmiddel). Woon je aan zee, dan is het aangeraden om je fiets 1 keer per maand schoon te maken.
1. Controleer of de batterij goed is opgeladen
Als de batterij bijna leeg is, dan is het perfect mogelijk dat de ondersteuning in schokken komt alvorens de batterij helemaal leegloopt.
> Druk op de batterijknop
> Check of er minstens één ledlampje aanspringt
> Als alle ledlampjes gedoofd blijven of het eerste of tweede ledlampje knippert, dan is het tijd om de batterij op te laden
2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld
> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.
> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.
Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.
Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.
3. Controleer de aansluiting van de trapsensor (de dunste kabel).
> Dat doe je door de kabelbeschermer met klittenband achter het zadel te openen en de kabel naar de trapsensor te zoeken (de dunste kabel).
> Koppel de aansluiting los > Controleer of de fiches van de trapsensorkabel in goede staat zijn en correct verzonken. Sluit weer goed aan indien nodig.
4. Check of de trapsensor links van de fiets, tegenover het trapstel (de kant van de linkercrank) niet op de trapas is geschoven.
Als hij tegen de crank zit, schuif hem dan voorzichtig omhoog met de hand en duw hem zo dicht mogelijk tegen het frame.
1. Controleer de bandendruk
> De bandendruk is van cruciaal belang voor de doeltreffendheid van de elektrische trapondersteuning. Daarom check je voor elk ritje best even of de druk in de banden tussen de 3.5 en de 5 bar ligt.
2. Overlaad de fiets niet
De trapondersteuning schakelt in na een paar pedaalslagen, en op voorwaarde dat je een ondersteuningsmodus hebt ingeschakeld.
Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, volg dan deze instructies:
1. Check of de batterij is opgeladen
> Duw op de knop op de batterij
> Er moet minstens één ledlampje aanspringen
> Zie je een knipperende led, dan moet je de batterij opladen
2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld
> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.
> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.
Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.
Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.
3. Controleer alle aansluitingen van de fiets: remmen, motor, display, trapsensor, regeleenheid (de regeleenheid is de centrale bedieningsunit van de elektronica; hij zit net achter de batterij, op de bagagedrager)
Om de aansluitingen te controleren, moet je de neopreenmantels rond de kabels even openen of verschuiven. Enkel de motorconnector is niet beschermd.
HOE CONTROLEER JE DE AANSLUITINGEN VAN JE FIETS:
Je vindt twee soorten aansluitingen op je fiets: "schroefaansluitingen" en "steekaansluitingen".
Schroefaansluitingen ""
"Schroefaansluitingen" herken je aan de twee metalen wieltjes. Die moet je eerst losschroeven voor je de koppeling kunt losmaken. Let ook op dat je de kleine plastic dichtingsring tussen de twee wieltjes niet kwijtspeelt.
Nadat je de aansluiting hebt losgemaakt, check je of elke connector schoon is. Vervolgens plaats je de aansluiting terug.
Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.
Draai de metalen wieltjes maximaal aan, zodat de aansluiting goed vastzit.
Steek"aansluitingen"
Bij dit type aansluiting steek je de mannelijke connector gewoon in de vrouwelijke. Check of de twee connectoren goed insteken, schuif ze indien nodig terug beter in het contact.
4. Test de trapondersteuning
> Zet de display aan met de ON/OFF-knop
> Stap op de fiets en trap (je moet een paar keer trappen voor de elektrische ondersteuning inschakelt).
Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het atelier van je Decathlon-winkel.
1. Check of je de gebruiks- en bewaarinstructies goed volgt
De autonomie van je elektrische fiets hangt af van verschillende factoren:
> DE LADING VAN DE FIETS: De autonomie neemt af als je de fiets overlaadt
> DE ROUTE: Hellingen beperken de autonomie van de batterij
> DE BANDENDRUK: Je komt verder met een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.
> DE BUITENTEMPERATUUR: Bij koud weer kan je minder kilometers doen (soms tot wel 50 % minder)
> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan om een andere ondersteuningsmodus te kiezen bij laag batterijpeil.
> DE TRAPFREQUENTIE: Hoe harder je trapt, hoe verder je komt
> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ
Voor de ELOPS 120E ligt de gemiddelde autonomie tussen 20 en 55 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.
2. Een oudere batterij kan wat van haar vermogen verliezen
De autonomie neemt dan af. Vraag gerust om wat meer info aan het atelier van je Decathlon-winkel, daar kunnen ze de gezondheidstoestand van je batterij checken.
In gebruik kan het gebeuren dat het batterijpeil dat de display aangeeft wat schommelt (dat wordt immers berekend op basis van het huidige batterijverbruik).
De ondersteuningsmodus en de hellingsgraad op dat moment hebben een enorme invloed op het vermelde batterijniveau.
Het aangegeven laadniveau op de display en op de batterij zelf zijn dan ook altijd correcter en betrouwbaarder wanneer je stilstaat.
In principe moet de elektrische trapondersteuning uitschakelen wanneer je aan een van de remhendels trekt.
Is dat niet het geval, check dan of de aansluitingen van de twee remhendels in goede staat zijn, én goed verbonden zijn.
> Schuif de twee neopreen kabelbeschermers naar voren, de aansluitingen van de remmen komen nu bloot te leggen (gele contacten)
> Om te checken of de aansluitingen schoon zijn, in goede staat en goed verbonden, schroef je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.
> Controleer of de connectoren schoon zijn en in goede staat
> Plaats het contactblok terug. Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar,
> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.
Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het atelier van je Decathlon-winkel.
Je kan het slot laten vervangen in het atelier van je Decathlon-winkel.
Loop gerust even langs bij je Decathlon-atelier om de beschikbaarheid en levertermijn van dit onderdeel te checken.
Een elektrische fiets vraagt heel wat van de remblokken.
Het gewicht, in combinatie met de veel hogere gemiddelde snelheid dan bij een klassieke fiets, en het feit dat je hem quasi dagelijks en in alle weersomstandigheden gebruikt, maken dat de remblokken vrij snel slijten.
Voor je eigen veiligheid én voor het remvermogen en de levensduur van je velgen is het daarom belangrijk dat je de blokken vervangt zodra je de eerste tekenen van slijtage opmerkt: minder remkracht, ongewoon geluid, zwarte sporen op de velgen enz.
In de remblokken zijn groeven getrokken om het water goed af te voeren. Zijn die groeven verdwenen of nog nauwelijks zichtbaar, dan zijn de remblokken aan vervanging toe!
Hoe je ze vervangt, dat zie je in het instructiefilmpje, te vinden in de "onderhoudsrubriek".
En in het menu "onderdelen"kan je je remblokken bestellen.
Of loop gewoon even langs bij een van onze Decathlon-ateliers, daar doen ze de vervanging snel en vakkundig.
1. Check of de batterij is opgeladen
> Duw op de knop op de batterij
> Er moet minstens één ledlampje aanspringen
> Zie je een knipperende led, dan moet je de batterij opladen
2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld
> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.
> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.
Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.
Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.
3. Controleer de aansluiting tussen de display en de regeleenheid (de centrale unit van de fiets, onder de bagagedrager net achter de batterij)
> Open de kabelbeschermer met het klittenbandriempje, die vind je tussen de bagagedrager en het zadel.
> Ga op zoek naar de aansluiting van de accessoirekabel (die met de metalen wieltjes).
> Om na te gaan of de contacten schoon zijn en goed werken, draai je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.
> Controleer of de connectoren schoon zijn en in goede staat
> Plaats het contactblok terug. Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar,
> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.
4. Controleer de aansluiting van het bedieningsscherm
> Schuif vooraan de fiets de neopreenhoes langs de kant van de display weg, je ziet nu de set connectoren van de display (zwarte kleur).
> Ga nu op dezelfde manier te werk om de aansluiting van de display te checken.
5. Zet het scherm aan met een lange druk op de ON/OFF-knop
Houdt het probleem aan, neem dan contact op via het assistentieformulier of ga langs het atelier van je Decathlon-winkel.
1. DE 3 LEDS VAN DE ONDERSTEUNINGSMODI KNIPPEREN
> Controleer of de batterij goed insteekt en check de status van de connector van de batterij
> Controleer of de display goed is aangesloten op de verbinding met de regeleenheid
2. DE LED ""ECO"" KNIPPERT
> Laad de batterij op
3. DE LEDS "ECO" EN "NORMAL" KNIPPEREN
> Controleer of de motorkabel goed is aangesloten op de motor én op de regeleenheid (aansluiting achter het zadel)
4. DE LED "SPORT" KNIPPERT
> Controleer of de motorkabel goed is aangesloten op de motor én op de regeleenheid (aansluiting achter het zadel)
> De motor is defect, ga langs bij een atelier
5. DE LEDS "ECO" EN "SPORT" KNIPPEREN
> Check of de remgrepen goed zijn aangesloten
> Ontkoppel de rechter remgreep. Zet de display aan. Als de foutcode is verdwenen, dan is de rechter remgreep stuk en moet deze worden vervangen in het Decathlon-atelier
> Als de fout aanhoudt, sluit dan de rechter remgreep weer aan en koppel nu de linker remgreep los. Als de foutcode is verdwenen, dan is de linker remgreep stuk en moet deze worden vervangen in het Decathlon-atelier.
6. DE LED "LIGHT" KNIPPERT
> Controleer of de batterij goed in de houder is geschoven, check ook de staat van de contacten
Houden de problemen aan, ga dan langs bij een Decathlon-atelier.
In gebruik kan het gebeuren dat het batterijpeil dat de display aangeeft wat schommelt (dat wordt immers berekend op basis van het huidige batterijverbruik).
De ondersteuningsmodus en de hellingsgraad op dat moment hebben een enorme invloed op het vermelde batterijniveau.
Het aangegeven laadniveau op de display en op de batterij zelf zijn dan ook altijd correcter en betrouwbaarder wanneer je stilstaat.
1. Controleer of er geen vuil het opladen belemmert
De connectoren van de lader en van de batterij moeten schoon zijn, er mogen geen vuilresten op zitten die het goede contact tussen lader en batterij hinderen.
2. Controleer de aansluiting Batterij > Lader > Stroomnet
> Check even of je wel de lader gebruikt die je bij Decathlon hebt gekregen.
> Sluit de lader aan op de batterij en op een stopcontact.
Vaste oranje ledindicator = de batterij wordt opgeladen
Vaste groene ledindicator = de batterij is opgeladen
Knipperende ledindicator = probleem bij het opladen
Is je batterij volledig ontladen, dan duurt het 5 uur voor ze weer vol is.
Als het probleem aanhoudt, laat het ons dan even weten of ga langs bij het atelier van je Decathlon-winkel.
1. Check of je de gebruiks- en bewaarinstructies goed volgt
De autonomie van je elektrische fiets hangt af van verschillende factoren:
> DE LADING VAN DE FIETS: De autonomie neemt af als je de fiets overlaadt
> DE ROUTE: Hellingen beperken de autonomie van de batterij
> DE BANDENDRUK: Je komt verder met een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.
> DE BUITENTEMPERATUUR: Bij koud weer kan je minder kilometers doen (soms tot wel 50 % minder)
> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan om een andere ondersteuningsmodus te kiezen bij laag batterijpeil.
> DE TRAPFREQUENTIE: Hoe harder je trapt, hoe verder je komt
> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ
Voor de ELOPS 120E ligt de gemiddelde autonomie tussen 20 en 55 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.
2. Een oudere batterij kan wat van haar vermogen verliezen
De autonomie neemt dan af. Vraag gerust om wat meer info aan het atelier van je Decathlon-winkel, daar kunnen ze de gezondheidstoestand van je batterij checken.
Nieuwe batterijen staan standaard in slaapstand, zo behouden ze hun volle vermogen.
Bij het eerste gebruik moet je de batterij aansluiten op de lader en op een stopcontact om ze te activeren.
Om deze aanwijzingen goed te lezen: LED 1 bevindt zich rechts van de knop "press" van de batterij.
> De 1e ledindicator knippert: De batterij is bijna leeg en moet opgeladen worden. Sluit ze aan op de lader en steek die in het stopcontact.
> De 2de ledindicator knippert: De batterij is in "onderspanningsbeveiliging" gegaan door onjuist gebruik of door een lange periode zonder opladen. Sluit ze zodra het kan aan op de oplader en op het stroomnet, om ze op te laden en de beveiliging op te heffen
> Knippert er nog een andere led of knipperen er meerdere leds, dan is de batterij defect. Je brengt je batterij dan best terug naar de winkel, daar zal men ze volledig onderzoeken.
In gebruik kan het gebeuren dat het batterijpeil dat de display aangeeft wat schommelt (dat wordt immers berekend op basis van het huidige batterijverbruik).
De ondersteuningsmodus en de hellingsgraad op dat moment hebben een enorme invloed op het vermelde batterijniveau.
Het aangegeven laadniveau op de display en op de batterij zelf zijn dan ook altijd correcter en betrouwbaarder wanneer je stilstaat.
Vind de onderdelen van je ELOPS 120 - LAAG FRAME in een van onze ateliers en op decathlon.nl