CE-certificaat
Heb je het CE-certificaat van je fiets nodig? Klik hier om het te downloaden.
REF: 8405268
2018
Een heel comfortabele e-bike met middenmotor, die in optimale omstandigheden tot 70 km haalt.
De voordelen:
Rijcomfort: Ergonomische handgrepen en zadel, rechte zithouding, brede banden, geveerde voorvork, LCD-display.
Gebruiksgemak: Uitgerust met middenmotor met koppel van 90 Nm, 7 versnellingen, bagagedrager die tot 27 kg aankan.
LCD-display, herlaadbaar via usb.
Veiligheid: Ingebouwde ledverlichting van 20 lux, mechanische schijfremmen vooraan, V-brakes achteraan.
Levenslange garantie: Op frame, voorvork, stuur en stuurpen.
Heb je het CE-certificaat van je fiets nodig? Klik hier om het te downloaden.
Ja, de Elops 920E is een fiets met, het woord zegt het al, elektrische trapondersteuning.
Het komt er dus op neer dat je geen aandrijving krijgt als je niet trapt (werkt de motor ook als je niet trapt, dan rijd je eigenlijk met een bromfiets en gelden er andere, strengere gebruiks- en veiligheidsvoorwaarden).
Een trapsensor ter hoogte van het trapstel geeft de informatie door naar de boordcomputer van de fiets, die de motor dan inschakelt.
Die sensor meet het trapvermogen dat je ontwikkelt, op die manier wordt de trapondersteuning afgestemd op de kracht die je op de pedalen zet. Hoe meer kracht je moet zetten op de pedalen, hoe meer ondersteuning je ook krijgt, zodat je snel blijft fietsen.
Vervolgens kan je de geleverde ondersteuning instellen op verschillende standen (1, 2, 3). In stand 1 zal je steviger moeten trappen dan in stand 3 om dezelfde snelheid te halen.
Daarom raden we aan om de stand 3 te gebruiken op hellingen, omdat je dan meer kracht op de pedalen zet.
Je krijgt 2 jaar garantie op de accu, of 500 cycli (1 cyclus = 1 keer volladen tot 100% + 1 keer volledig ontladen).
Druk op de "ON/OFF"-knop om de display in TRIP-stand te plaatsen.
Druk nu lang (meer dan 10 seconden) op de knop "-". De tripteller wordt nu gereset.
Als je accu versleten is, breng het dan terug naar je Decathlon-winkel. Daar zorgt men ervoor dat het op de juiste manier gerecycled wordt door een gespecialiseerde firma.
Ja hoor, de accu en de lader zijn voorzien om de klok rond ingeplugd te blijven.
Wanneer de accu volledig is opgeladen, schakelt de lader uit (het indicatieledje op de lader gaat uit).
De accu is voorzien van een slaapstand, zodat je het langdurig kunt opbergen zonder het vaak te moeten herladen.
Zodra het in slaapstand staat, kun je de accu tot een jaar zo laten staan zonder te hoeven herladen, veilig en zonder dat de werking wordt aangetast.
Bewaar je de accu zonder het in slaapstand te zetten, dan moet je het om de 3 maanden hetladen om de capaciteit intact te houden.
Geen zorgen, de fiets schakelt automatisch uit na een paar minuten.
Nee, er is geen 'dynamo-effect'. Er zijn bepaalde systemen waarbij de accu wordt opgeladen door te fietsen zonder trappen of te remmen, maar het rendement van die technologieën is nogal laag: je moet enkele tientallen kilometers rijden voor je 1 km extra accuvermogen hebt opgewekt.
Daarom hebben we ervoor gekozen om deze fiets niet van die technologie te voorzien.
Deze fiets kan je vervoeren op de Thule Europower-dragers, te koop bij Decathlon.
Op dit model, een trekhaakdrager, kan je tot twee e-bikes vervoeren.
Nee, de accu van deze elektrische fiets bevat lithium-ioncellen en die hebben geen geheugeneffect, je kan het dus op elk moment weer opladen.
We raden je zelfs aan om je fiets regelmatig op te laden, om de goede werking van de accu intact te houden.
Om een andere eenheid in te stellen (km/u, mph) druk je lang op de verlichtingsknop. Je gaat dan naar het menu instellingen (SET).
Daar kun je kiezen tussen km en mijl.
Om het menu instellingen weer te verlaten, druk je nog eens lang op de verlichtingsknop.
Onder het kopje 'Ik heb een probleem' vind je een hele lijst met veelgestelde vragen om je te helpen eventuele moeilijkheden te verhelpen die je met je elektrische ELOPS 920 ondervindt.
Via het contactformulier kan je ook terecht bij onze specialisten. Zij antwoorden met plezier op al je vragen en helpen je om je probleem op te lossen.
Of ga even langs bij de werkplaats van een Decathlon-winkel, daar kijken onze fietsexperts graag even naar je fiets.
De accu is perfect geschikt om mee te fietsen in de regen, maar je mag het niet onderdompelen of schoonspuiten met een hogedrukreiniger.
Hetzelfde geldt trouwens voor de display en de andere onderdelen en elektrische kabels.
We raden je daarom aan om je fiets op een droge plek te stallen.
Als de accu volledig leeg is, duurt het 6 uur voor het weer helemaal vol is.
Je kan je ritgegevens selecteren en weergeven door te drukken op de knop "ON / OFF". Daar heb je de keuze uit:
- TRIP = tripteller (kan je resetten in de parameters);
- ODO = totale gereden afstand;
- TRIP TO GO = resterende afstand, berekend op basis van de accu en de gebruikte ondersteuningsstand.
Je kan een nieuwe accu aanschaffen in de werkplaats van een Decathlon-winkel.
Loop gerust even langs bij de winkel bij jou in de buurt om er eentje te kopen of te bestellen.
De voetgangermodus is een handig hulpmiddeltje om je fiets te verplaatsen wanneer je ernaast wandelt. Bijzonder nuttig als je bijvoorbeeld uit een fietsenstalling met een helling stapt.
Dankzij de voetgangermodus hoef je je niet in te spannen om je fiets vooruit te duwen.
Zet de fiets in stand 1 en houd de "+"-knop ingedrukt om de voetgangerstand te activeren en te gebruiken.
Houd nu de onderste knop ingeduwd om de fiets te laten voortstuwen. Let wel op: de fiets zal nu met een constante snelheid van 6 km/u rijden.
Om de voetgangermodus uit te schakelen, laat je de knop gewoon los.
Gebruik de wandelfunctie niet wanneer je op de fiets zit, dat kan de levensduur van de motor schaden.
Op een elektrische fiets moet je nog meer letten op de druk in je banden. De wielen krijgen het immers zwaar te verduren door de motor en het gewicht van de fiets.
Om het risico op lekrijden te beperken en langer te kunnen rijden, zet je de banden van je elektrische fiets het beste op 3,5 tot 5 bar.
Voor de ELOPS 920E ligt het gemiddelde bereik tussen 50 en 90 km.
Het bereik van je elektrische fiets hangt af van tal van factoren:
Het gewicht van de fiets
Hoe zwaarder de fiets, hoe minder ver je kunt fietsen.
De gekozen route
Als je veel moet klimmen, heb je minder bereik.
De bandendruk
De accu gaat langer mee bij een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.
De buitentemperatuur
Het bereik neemt af bij koud weer.
De gebruikte ondersteuningsmodus
We raden je aan de ondersteuningsstand wat lager te zetten als de accu bijna leeg is.
De goede naleving van de oplaad- en bewaarinstructies van de accu
Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimaal bereik van je elektrische fiets.
Dit is een fiets met trapondersteuning. Het is dus perfect mogelijk om te fietsen zonder die ondersteuning als de accu leeg is.
Je zal dan wel stevig moeten doortrappen, want uiteraard blijft je fiets evenveel wegen en elektrische fietsen zijn nu eenmaal zwaarder dan normale fietsen.
Je bewaart de accu het beste in een koele (tussen +10°C en +25°C) en droge ruimte, uit de zon.
Bewaar de accu niet leeg (1 knipperend lampje), als het dan erg ontlaadt, dan kan het zijn dat het onbruikbaar wordt.
Denk eraan om de accu (zelfs als je de fiets niet gebruikt) minstens om de 3 maanden op te laden, om diepontlading en aantasting van de accucapaciteiten te voorkomen.
Kun je de accu niet regelmatig opladen, zet het dan in de slaapstand (zie vragen over de slaapstand).
Je kan een sleutel laten bijmaken bij een klassieke slotenmaker. Ben je de twee sleuteltjes kwijt, ga dan langs bij de werkplaats van je Decathlon-winkel om het slot te laten vervangen.
Daar krijg je ook een nieuwe set sleuteltjes voor het nieuwe slot.
1. Controleer of er geen vuil het opladen belemmert
De connectoren van de lader en van de accu moeten schoon zijn, er mogen geen vuilresten op zitten die het goede contact tussen de lader en de accu kunnen hinderen.
2. Controleer de aansluiting
Check even of je de lader gebruikt die je van Decathlon hebt gekregen en of het stroomnet goed werkt.
Wanneer je de lader in het stopcontact en in de accu aansluit, kun je één van de volgende kleuren lampjes zien:
Vast oranje ledlampje = de accu wordt opgeladen.
Vast groene ledlampje = de accu is opgeladen.
Knipperend ledlampje = probleem bij het opladen.
Is de accu helemaal leeg, dan duurt het 6 uur voor het weer volledig vol is.
3. Het is mogelijk dat de ledlampjes defect zijn
Denk je dat dit het geval is? Ga dan even langs bij de werkplaats in jouw Decathlon-winkel om ze te laten repareren.
Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het contactformulier.
De Elops 920E is een elektrische fiets met koppelsensor. Draai je de pedalen gewoon rond, zonder er druk op te zetten, dan schakelt de ondersteuning uit. Vind je dat je te veel inspanning moet leveren om te trappen, verhoog de ondersteuningsmodus dan, zodat je makkelijker en rustiger kunt trappen.
Trouwens, het is normaal dat de ondersteuning uitschakelt boven de 25 km/u, dat is geen defect.
Als je ondersteuning echt haperend werkt, controleer dan de volgende punten:
1. Controleer of de accu goed is opgeladen
Als de accu bijna leeg is, dan is het mogelijk dat de ondersteuning schokt vlak voordat de accu helemaal leegloopt.
Zo check je of de accu opgeladen moet worden:
1. Haal de accu uit de fiets.
2. Druk op de accuknop.
3. Check of er minstens één ledlampje aanspringt.
4. Als alle ledlampjes uit blijven of het eerste of tweede ledlampje knippert, dan is het tijd om de accu op te laden.
2. Controleer of de accu schoon, goed ingeklikt en vergrendeld is
Controleer of de accucontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat verkeren.
De accu moet altijd zo ver mogelijk in de behuizing geschoven worden.
Als je een klikgeluid hoort, geeft dat aan dat de accu goed geplaatst is.
3. Controleer of de magneet van de snelheidssensor op het wiel goed zit
Zoek de magneet op een van de spaken van het achterwiel.
De magneet moet mooi tegenover de markering komen die in het rood omcirkeld is op het schema, en op een afstand tussen 5 en 17 mm.
Is dat niet het geval, plaats de magneet dan juist. Neem daarvoor een kruiskopschroevendraaier en draai de schroef vast op de magneet om het vast te zetten op de spaak.
Lukt het je niet om de magneet en de snelheidssensor te herpositioneren, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier, of ga even langs bij een werkplaats in één van onze winkels.
1. Controleer de bandendruk
De bandendruk is een cruciale factor in de doeltreffendheid van de elektrische trapondersteuning. Daarom check je voor elk ritje het beste even of de druk in de banden tussen de 3,5 en de 5 bar ligt.
2. Overlaad de fiets niet
Te veel gewicht op de fiets kan de fiets in totaal te zwaar maken waardoor de trapondersteuning moeite kan hebben om snelheid te maken. Zorg er dus voor dat je niet te veel gewicht met je meedraagt op de fiets.
De trapondersteuning schakelt in na een paar pedaalslagen, op voorwaarde dat je kracht zet op de pedalen en een ondersteuningsmodus hebt ingeschakeld.
Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, volg dan deze instructies:
1. Controleer de accu
Is de accu bijna leeg en de gekozen ondersteuningsmodus te hoog voor de resterende accucapaciteit, dan schakelt de ondersteuning uit.
De accu gaat dan het beetje energie dat nog overblijft gebruiken voor de standen waar weinig stroom voor nodig is, en om de verlichting aan te houden.
Als het eerste ledlampje knippert of er springt geen enkel lampje aan, dan is de accu leeg. Zorg er dan voor dat je de fiets gaat opladen.
2. Controleer of de accu schoon, goed ingeklikt en vergrendeld is
Controleer of de accucontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat verkeren.
De accu moet zo ver mogelijk in de behuizing geschoven worden.
Als je een klikgeluid hoort, geeft dat aan dat de accu goed is geplaatst.
Vergrendel vervolgens de accu (als het niet goed vergrendeld is, dan kan het bewegen in de behuizing en afkoppelen bij een felle schok).
3. Controleer of de magneet van de snelheidssensor goed op het wiel zit
Zoek de magneet op een van de spaken van het achterwiel.
De magneet moet mooi tegenover de markering komen die in het rood omcirkeld is op het schema, en op een afstand tussen 5 en 17 mm.
Is dat niet het geval, plaats de magneet dan juist. Neem daarvoor een kruiskopschroevendraaier, en draai de schroef vast op de magneet om het vast te zetten op de spaak.
4. Laat het systeem afkoelen
Bij hoge temperaturen of na een lange rit kan het gebeuren dat het elektrische systeem oververhit raakt. Laat de fiets dan een paar minuutjes afkoelen voor je de trapondersteuning opnieuw inschakelt.
Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het contactformulier, of ga even langs bij de werkplaats van je Decathlon-winkel.
1. Check of je de gebruiks- en bewaarinstructies goed volgt
Het bereik van je elektrische fiets hangt af van verschillende factoren:
De lading van de fiets: Het bereik neemt af als je de fiets te zwaar maakt met extra bagage.
De route:
Hellingen beperken het bereik van de accu
De bandendruk:
Je komt verder met een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.
De buitentemperatuur:
Bij koud weer kan je minder kilometers fietsen (soms tot wel 50% minder).
De gebruikte ondersteuningsmodus:
We raden je aan om een andere ondersteuningsmodus te kiezen bij laag accupeil.
De trapfrequentie:
Hoe harder je trapt, hoe verder je komt.
De goede naleving van de oplaad- en bewaarinstructies:
Voor de ELOPS 920E ligt het gemiddelde bereik tussen 50 en 90 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimaal bereik van je elektrische fiets.
2. Een oudere accu kan wat van het vermogen verliezen
Het bereik neemt wat af, hoe ouder de accu wordt. Vraag gerust om wat meer info bij de werkplaats van je Decathlon-winkel, daar kunnen ze de gezondheidstoestand van je accu eenvoudig checken.
1. Controleer de accu
Je kan het accupeil checken door op de voedingsknop op de accu te duwen.
Als het eerste ledlampje knippert of er springt geen enkel lampje aan, dan is de accu leeg. Sluit het aan op de lader en steek die in het stopcontact.
2. Controleer of de accu schoon, goed ingeklikt en vergrendeld is
Controleer of de accucontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat verkeren.
De accu moet zo ver mogelijk in de behuizing geschoven worden.
Als je een klikgeluid hoort, geeft dat aan dat de accu goed is geplaatst.
Vergrendel vervolgens de accu (als het niet goed vergrendeld is, dan kan het bewegen in de behuizing en afkoppelen bij een felle schok).
3. Controleer of het display goed is aangesloten
Schuif de kleine neopreenmantel op de kabel bij het display naar beneden, zodat je het contact ziet zitten.
Draai de twee wieltjes los en trek langs beide kanten om het scherm en de verbindingskabel af te koppelen.
Controleer of de fiches van de kabels nergens kromgebogen zijn.
Plaats alles weer terug, let daarbij goed op de juiste richting om te vermijden dat je een fiche plooit! Je kan de twee gegraveerde pijltjes op de connectoren gebruiken om alles mooi uit te lijnen. De twee pijltjes moeten mooi tegenover elkaar staan voor je de connectoren in elkaar schuift.
Zodra de connectoren in elkaar zijn geschoven, zet je alles weer vast met de twee wieltjes tot de aansluitingspakking lichtjes ingeduwd en vervormd is.
4. Laat het systeem afkoelen
Bij hoge temperaturen of na een lange rit kan het gebeuren dat het elektrische systeem oververhit raakt. Laat de fiets dan een paar minuutjes afkoelen voor je de trapondersteuning opnieuw inschakelt.
6. Zet het scherm aan met de ON/OFF-knop
Zet het display aan door op de ON/OFF-knop te drukken tot het startscherm verschijnt.
Doet het scherm nog altijd niets, neem dan contact met ons op via het contactformulier of ga even langs bij de werkplaats van je Decathlon-winkel.
De trapondersteuning schakelt in na een paar pedaalslagen, op voorwaarde dat je kracht zet op de pedalen en een ondersteuningsmodus hebt ingeschakeld.
Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, volg dan deze instructies:
1. Controleer het accuniveau
Je kan het accupeil checken door op de voedingsknop op de accu te duwen.
Als het eerste ledlampje knippert of er springt geen enkel lampje aan, dan is de accu leeg. Sluit het aan op de lader en steek die in het stopcontact.
2. Controleer of de accu schoon, goed ingeklikt en vergrendeld is
Controleer of de accucontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat verkeren.
De accu moet zo ver mogelijk in de behuizing geschoven worden.
Als je een klikgeluid hoort, geeft dat aan dat de accu goed is geplaatst.
Vergrendel vervolgens de accu (als het niet goed vergrendeld is, dan kan het bewegen in de behuizing en afkoppelen bij een felle schok).
3. Controleer of de magneet van de snelheidssensor goed op het wiel zit
Zoek de magneet op een van de spaken van het achterwiel.
De magneet moet mooi tegenover de markering komen die in het rood omcirkeld is op het schema, en op een afstand tussen 5 en 17 mm.
Is dat niet het geval, plaats de magneet dan juist. Neem daarvoor een kruiskopschroevendraaier en draai de schroef vast op de magneet om het vast te zetten op de spaak.
4. Laat het systeem afkoelen
Bij hoge temperaturen of na een lange rit kan het gebeuren dat het elektrische systeem oververhit raakt. Laat de fiets dan een paar minuutjes afkoelen voor je de trapondersteuning opnieuw inschakelt.
5. Zet het scherm aan met de ON/OFF-knop
Zet het display aan door op de ON/OFF-knop te drukken tot het startscherm verschijnt.
6. Kies een ondersteuningsstand die niet nul is
Als het scherm '0' toont als ondersteuningsmodus, dan is het normaal dat je geen ondersteuning krijgt.
Kies een ondersteuningsstand, 1, 2 of 3.
Zodra je een modus hebt gekozen, begin je te trappen. Duw goed op de pedalen. Verhoog de ondersteuningsmodus (3 is de krachtigste) wanneer je merkt dat je zelf te veel kracht moet leveren om ondersteuning te krijgen.
Werkt de elektrische ondersteuning desondanks nog altijd niet, ga dan even langs bij de werkplaats in één van onze Decathlon-winkels.
Let op dat je de accu goed vergrendelt, zeker wanneer je de fiets gebruikt!
Het accuslot dient om diefstal te vermijden, maar ook om de accu op de plaats te houden bij felle schokken (stoepranden, hobbels), om te vermijden dat het uit het frame schuift en afkoppelt.
Check of de accu helemaal in de behuizing is geschoven, vervolgens vergrendel je het.
Controleer voor elk gebruik of je de accu goed hebt aangesloten en hebt vastgeklikt.
Zit het niet volledig goed vast, of krijgt het een schok (zonder dat het is vastgeklikt), dan wordt er geen goede verbinding gemaakt met de elektronica, waardoor gegevens zoals het accupeil niet compleet en correct worden uitgelezen.
Het eerste ledlampje knippert:
De accu is bijna leeg en moet opgeladen worden. Sluit het aan op de lader en steek die in het stopcontact.
Het tweede ledlampje knippert:
De accu is in 'onderspanningsbeveiliging' gegaan door onjuist gebruik of door een lange periode zonder opladen. Sluit het zodra het kan aan op de oplader en op het stroomnet, om je fiets weer op te laden en de beveiliging op te heffen.
Nog een andere ledlampje, of meerdere ledlampje knipperen:
De accu is waarschijnlijk defect. Breng de accu dan terug naar de winkel, daar zal één van onze medewerkers op de werkplaats het voor je onderzoeken.
Een nieuwe accu staat standaard in de slaapstand, zo behoudt de accu het volledige vermogen.
Bij het eerste gebruik moet je de accu aansluiten op de lader en op een stopcontact om het te activeren, als dat nog niet in de winkel is gebeurd.
Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via ons contactformulier, of ga even langs bij de werkplaats van je Decathlon-winkel.
Fout 10 of 12: accu in onderspanning
Laad de accu op. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels om de accu te laten checken.
Fout 11: accu in overspanning
Schakel de fiets uit en laat het systeem even rusten. Zet de fiets weer aan. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels om de accu te laten checken.
Fout 20 of 24: fout in de stroomvoorziening
Schakel de fiets uit en laat het systeem even rusten. Laad de accu op als blijkt dat het bijna leeg is.
Zet de fiets weer aan. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 21 of 23: probleem met de temperatuursensor
Schakel de fiets uit en laat het systeem even rusten. Zet de fiets weer aan. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 25: probleem met de motorvoeding
Schakel de fiets uit en laat het systeem even rusten. Laad de accu op als blijkt dat het bijna leeg is.
Zet de fiets weer aan. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 26: opstartfout
Schakel de fiets uit en laat het systeem even rusten. Zet de fiets weer aan. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 30: probleem met de voetgangerstand
Schakel de fiets uit en laat het systeem even rusten. Zet de fiets weer aan. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 40 of 41: overspanning in de motor
De motor is overbelast. Laat de motor even rusten door de fiets uit te schakelen of de trapondersteuning minder te belasten (minder krachtig trappen, lagere stand kiezen), of laad de accu even verder op. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige diagnose van je fiets.
Fout 42 of 43: motorfout
De motor is overbelast. Laat de even motor afkoelen door te stoppen of de ondersteuning minder te belasten (minder krachtig trappen, lagere stand kiezen). Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 44: oververhitting van de motor
De motor is overbelast. Laat de motor even afkoelen door te stoppen of de ondersteuning minder te belasten (minder krachtig trappen, lagere stand kiezen). Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 45: foutcode gecorrigeerd tijdens het gebruik
Schakel de fiets even uit en weer in. Houdt de fout aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 46: de motor werkt niet, terwijl je wel druk zet op de pedalen
Schakel de fiets even uit en controleer of de accu goed is aangesloten. Check vervolgens of de magneet van de snelheidssensor goed gepositioneerd is op het achterwiel. De magneet moet mooi uitgelijnd zijn, zoals op de foto.
Zet de fiets weer aan. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 60: communicatiefout tussen accu en motor
Schakel de fiets even uit en controleer of de accu goed is aangesloten. Zet de fiets weer aan. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 70, 71, 72 of 73: probleem met de koppelsensor
Schakel de fiets even uit en weer in en houd je voeten van de pedalen op het moment dat je het display aanzet. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 80, 82 of 83: programmafout of probleem met de motorparameters
Schakel de fiets even uit en weer in. Houdt het probleem aan, ga dan even langs bij de werkplaats van één van onze winkels voor een volledige check-up van je fiets.
Fout 81: geen snelheidgegevens
Controleer of de magneet van de snelheidssensor goed op het achterwiel zit. De magneet moet mooi uitgelijnd zijn, zoals op de foto.
Het is mogelijk dat de achternaaf slecht is afgesteld. Volg de onderstaande tutorial om de versnellingen correct af te stellen.
B'TWIN geeft bij normaal gebruik levenslange garantie op het frame, de voorvork, het stuur en de stuurpen. Voor de andere onderdelen (de accu en de elektrische en mechanische onderdelen, met uitzondering van slijtgevoelige onderdelen) en de werkuren geven we 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum.
Omdat een regelmatig onderhoud nodig is om de goede werking en de levensduur van je fiets te verzekeren, zetten we hier wat onderhoudstips voor je op een rij.
1: Check voor elk ritje of de druk van je banden op 3.5 à 5 bar staat.
2: Laad de accu minstens om de 3 maanden op.
3: Gebruik je de fiets een lange periode niet, zet de accu dan in slaapstand.
4: Bewaar de accu in een droge ruimte, op een gematigde temperatuur en uit de zon.
Frame
Gemaakt van aluminium en in een verlaagd model, om gemakkelijker te kunnen opstappen (type LF, wit frame).
Maat M is geschikt voor fietsers van 1,55 tot 1,75 m.
Maat L is geschikt voor fietsers van 1,75 tot 1,95 m.
Aluminium maakt het frame stijver: zo wordt het motorvermogen doeltreffender overgedragen en krijg je een beter rendement.
Voorvork
Geveerde, niet-regelbare voorvork. De voorvering filtert de oneffenheden in de weg. Handig als je bijvoorbeeld in de stad over een weg vol klinkers fietst.
Versnellingen
Shimano NEXUS 20T met 7 naafversnellingen, bediend met draaigreep.
Heel gemakkelijk te bedienen: je kan ook stilstaand schakelen.
Enkelbladig crankstel, kettingblad van 44T.
Accu en motor
BROSE-middenmotor van 250 watt (conform de Europese norm).
Motorkoppel van 90Nm.
Accu van 36 volt / 11,6 Ah.
2 jaar garantie (of 500 oplaadcycli).
Heel betrouwbare Samsung-onderdelen.
Het geheel wordt aangestuurd via een LCD-boordcomputer met 3 standen en 'voetgangermodus', om de fiets automatisch te laten voorstuwen terwijl je ernaast loopt.
Bereik tussen 50 en 70 km: dit hangt af van het gewicht van de gebruiker, van het gebruik, van het hoogteverschil in je route of van de buitentemperatuur.
Remmen
Tektro-remhendels in aluminium: licht en nauwkeurig.
Mechanische schijfrem vooraan: om krachtig en geleidelijk te remmen, zelfs in de regen.
Zadel
Comfortabel zadel, met een zadelpen van aluminium.
Banden en wielen
Stevige, dubbelwandige wielen van 28 inch, 36 spaken.
Banden met reflectors en antileklaag.
Brede banden, voor meer rijcomfort.
Accessoires
Bagagedrager met systeem voor fietstassen met automatische vergrendeling, spatbord, kettingkast, stevige aluminium standaard, stevig genoeg voor een elektrische fiets, fietsbel.
Geleverd met lader.
Verlichting
Led-verlichting van 20 lux, ingebouwd in het frame om te zien tot 45 meter en achteraan gezien te worden tot 150 m. De verlichting schakel je in aan het stuur.
De energie komt van de accu.
Gewicht
Gewicht: 25,2 kg.
Heb je nog andere vragen over deze fiets? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag!