REF: 8352595
2016
wie zich af en toe in de stad wil verplaatsen met verschillende transportmiddelen (lift, bus, metro, ...) en een minimum aan ruimte wil innemen.
Een vouwfiets die naar de essentie gaat:de enkele versnelling vraagt weinig onderhoud en geeft een goed rendement. Het zijdelingse vouwsysteem maakt je fiets 70% compacter.
Om het risico op lek rijden te minimaliseren en de prestaties van je fiets te verhogen, moet je je banden oppompen tussen 3,5 bar en 4,5 bar.
Nee, het wordt ten strengste afgeraden om de fiets te gebruiken wanneer de zadelpen hoger dan de aangegeven limiet is ingesteld.
1/ Het is mogelijk om de hoek van de remhendel aan te passen: hoe horizontaler de positie van de remhendel, hoe makkelijker hij te grijpen is. Daar staat tegenover dat je fiets minder compact zal zijn wanneer hij opgevouwen is. Om dit te doen, draai je eenvoudig de schroef lichtjes los en beweeg je de remhendel in de gewenste positie. Zorg ervoor dat je de schroef opnieuw voldoende vastdraait (aanbevolen koppel: 5 Nm), zodat de hendel niet gemakkelijk op het stuur kan draaien wanneer je deze vastgrijpt.
2/ Het is ook mogelijk om de opening van de remhendel te verkleinen met de regelschroef. Je moet wel minstens tien keer draaien vooraleer je effect ziet. Om het aandraaien te vergemakkelijken, kan je best de rem ingedrukt houden.
Als het centrale scharnier kraakt of piept, kan je die smeren zoals getoond wordt in onderstaande video:
Er zit een veiligheid op het kader die je moet uitzetten vooraleer je de fiets kunt samenvouwen. Dit wordt getoond in onderstaande video.
Als je je fiets nog altijd niet kunt samenvouwen, kan het zijn dat de scharnieras klemt omdat je je fiets een langere tijd niet hebt samengevouwen.
Gebruik in dat geval wat kruipolie of kom langs in een van de Decathlon-winkels om het probleem op te lossen.
Het kan kan gebeuren dat er na veelvuldig gebruik speling komt op de remhendels. Om dat te verhelpen neem je een inbussleutel nummer 5 en volg je de instructies in onderstaande video:
Als je samengevouwen fiets niet goed vast zit, kijk dan of de rubberen binding goed op z'n plaats zit.
Het eerste wat je moet controleren is de spanning van de ketting.
Het is perfect normaal dat een ketting losser wordt naarmate je je fiets gebruikt.
1/ Draai de wielmoeren lichtjes los met een platte sleutel van 15 mm
2/ Trek het wiel naar achter totdat het pijltje van de ketting minder dan 1 cm aangeeft.
3/ Draai de wielmoeren opnieuw vast met dezelfde sleutel van 15 mm (aanbevolen koppel:35 Nm)
Let hierbij op om het wiel goed uit te lijnen en de remblokjes opnieuw af te stellen!
Neem de vergrendelingshendel van het scharnier en draai deze vervolgens op zijn as een halve slag vaster/losser om de moer vaster/losser te draaien en zo de vergrendelingskracht van het scharnier aan te passen.
Gebruikershandleiding
Certificaat van overeenstemming