ELEKTRISCHE FIETS ELOPS 900E (2017) LAAG FRAME BLAUW

Ref. 8379380

In verkoop sinds: 2017

Ontworpen voor comfortabele en moeiteloze ritten door de stad en lange fietstochten, dankzij de elektrische trapondersteuning.

Een heel comfortabele e-bike die in optimale omstandigheden tot 70 km haalt. Hij is gebruiksvriendelijk (LCD-display, gemakkelijk herlaadbaar) en veilig (ledverlichting van 20 lux ingebouwd in het frame).

 

DE TROEVEN:

STUURCOMFORT: Ergonomische handgrepen en zadel, rechte zithouding, brede banden, geveerde voorvork, LCD-display.

GEBRUIKSGEMAK: Uitgerust met achtermotor van 36V, koppel van 30 Nm, 7 versnellingen, bagagedrager die tot 27 kg aankan.

VEILIGHEID: Ledverlichting, ingebouwd in het frame, mechanische schijfremmen, reflecterende flanken.

LEVENSLANGE GARANTIE: Op frame, voorvork, stuur en stuurpen.

 

SNEL AAN DE SLAG MET JE ELOPS 900 E:

GEBRUIKSHANDLEIDING

Op zoek naar de handleiding van je fiets? Gewoon even op downloaden klikken.

CE-CERTIFICAAT

Heb je het CE-certificaat van je fiets nodig? Gewoon even op downloaden klikken.

SUBSIDIES BIJ DE AANKOOP

Heel wat Belgische gemeenten geven een subsidie of premie€ bij de aankoop van een elektrische fiets. Informeer je gerust even.

PRESENTATIEFILMPJE

EERSTE GEBRUIK

Praktische vragen
WAT IS DE AUTONOMIE VAN DE BATTERIJ?

De autonomie van je elektrische fiets hangt af van tal van factoren:

 

> DE BELASTING VAN DE FIETS: Hoe zwaarder de fiets, hoe minder ver je kunt rijden.

 

> DE ROUTE: Als je veel moet klimmen, heb je minder autonomie.

 

> DE BANDENDRUK: De batterij gaat langer mee bij een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar.

 

> DE BUITENTEMPERATUUR: De autonomie neemt af bij koud weer

 

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan de ondersteuningsstand wat lager te zetten bij laag batterijpeil.

 

> DE TRAPFREQUENTIE: Om verder te komen moet je trappen

 

> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ

 

Voor de ELOPS 900E ligt de gemiddelde autonomie tussen 40 en 70 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.

WAT IS DE VOETGANGERMODUS?

De voetgangermodus is een handig hulpmiddeltje om je fiets te verplaatsen wanneer je ernaast wandelt. Bijzonder nuttig als je bijvoorbeeld uit een fietsenstalling met een helling stapt enz.

 

 

Dankzij de voetgangermodus hoef je je niet in te spannen om je fiets voort te duwen.

 

 

Om deze stand in te schakelen, zet je de display aan door lang op 'ON/OFF' te duwen. Vervolgens druk je lang op de '+'-knop. Let wel op, de fiets schakelt nu in en zal met een constante snelheid van 6 km/u voortrijden.

Gebruik deze functie niet wanneer je op de fiets zit, dat kan de levensduur van de motor schaden.

WAT BIJ PROBLEMEN MET MIJN ELEKTRISCHE FIETS?

In de rubriek 'IK HEB EEN PROBLEEM' vind je een hele lijst met veelgestelde vragen om je te helpen eventuele moeilijkheden te verhelpen die je met je elektrische ELOPS 900 ondervindt.

 

Via het assistentieformulier kan je ook terecht bij onze specialisten. Zij antwoorden met plezier op al je vragen en helpen je om je probleem op te lossen.

 

Of loop gewoon even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel, daar kijken onze fietsexperts graag even naar je fiets.

MOET IK WACHTEN TOT DE BATTERIJ HELEMAAL LEEG IS VOOR IK ZE WEER OPLAAD?

Neen, batterijen met lithium-ioncellen hebben geen geheugeneffect, je kan ze dus op elk moment weer opladen.

 

We raden je zelfs aan om ze regelmatig op te laden, om de goede werking intact te houden.

HOE LANG DUURT HET VOOR DE BATTERIJ IS OPGELADEN?

Als ze volledig is leeggelopen duurt het 6 uur voor de batterij weer helemaal vol is.

MAG IK DE BATTERIJLADER LATEN INSTEKEN, OOK ALS DE BATTERIJ WEER HELEMAAL VOL IS?

Ja hoor, de batterij en de lader zijn voorzien om de klok rond ingeplugd te blijven.

 

Als de batterij volledig is opgeladen, schakelt de lader uit. Al blijft hij wel onder spanning staan.

WELK KINDERSTOELTJE PAST ER OP DEZE FIETS?

Op deze fiets kan je het Groovy-kinderstoeltje monteren, te koop bij Decathlon.

WAT IS DE SLAAPSTAND VAN DE BATTERIJ?

Met de slaapstand kan je de batterij langdurig (tot 1 jaar) stockeren zonder dat je ze geregeld hoeft te herladen, én zonder de capaciteit aan te tasten.

 

Om de batterij in slaapstand te zetten, duw je 10 seconden op de knop van de batterij, tot de ledlampjes doven. 

 

Laad de batterij op met de lader om ze weer te 'wekken'.

OP WELKE FIETSDRAGER KAN IK MIJN ELEKTRISCHE FIETS VERVOEREN?

Deze fiets kan je vervoeren op de Thule Europower-dragers, te koop bij Decathlon.

Op dit model, een trekhaakdrager, kan je tot twee e-bikes vervoeren.

MAG IK FIETSEN IN DE REGEN? ZIJN DE ONDERDELEN WATERDICHT?

De batterij is perfect geschikt om mee te fietsen in de regen, maar je mag ze niet onderdompelen of schoonspuiten met een hogedrukreiniger.

 

Hetzelfde geldt trouwens voor de display en de andere onderdelen en elektrische kabels.

We raden je niettemin aan om je fiets op een droge plek te stallen.

WAT ALS IK VERGEET DE DISPLAY UIT TE SCHAKELEN?

Geen nood, de fiets schakelt automatisch uit na een paar minuten.

WAT MET EEN VERSLETEN BATTERIJ?

Als je batterij versleten is, breng ze dan binnen bij je Decathlon-winkel. Daar zorgt men ervoor dat ze gerecycleerd wordt door een gespecialiseerde firma.

WAAR KAN IK EEN TWEEDE BATTERIJ KOPEN?

Je kan een nieuwe batterij aanschaffen in het Atelier van je Decathlon-winkel.

 

Loop gerust even langs bij je Atelier om er eentje te kopen of te bestellen.

HOE BEWAAR IK DE BATTERIJ?

Je bewaart de batterij best in een koele (tussen +10°C en +25°C) en droge ruimte, uit de zon.

Bewaar de batterij niet leeg (1 knipperend lampje), als ze dan diep ontlaadt, dan kan het zijn dat ze onbruikbaar wordt.

 

Denk eraan om de batterij (zelfs al gebruik je ze niet) minstens om de 3 maanden te herladen, om diepontlading te vermijden. 

Bij langdurige stockage (meer dan 3 maanden zonder gebruik), zet je de batterij best in slaapstand. Zo kan je ze gemakkelijker bewaren en hoef je ze niet geregeld te herladen.

LAADT DE BATTERIJ OP TERWIJL IK FIETS?

Neen, er is geen 'dynamo-effect'. Je hebt bepaalde systemen waarbij de batterij wordt opgeladen door te rollen of te remmen, maar het rendement van die technologieën is nogal pover: je moet enkele tientallen kilometers rijden voor je 1 km extra batterijvermogen hebt opgewekt.

HOE RESET IK DE TRIPTELLER VAN DE DISPLAY?

Om de dagteller of tripteller van je fiets te resetten, duw je 10 seconden op de "-" knop van het bedieningsscherm (eerst wel aanzetten).

WAT IS DE GOEDE BANDENDRUK?

Op een elektrische fiets moet je nog meer letten op de druk in je banden. De wielen krijgen het immers zwaar te verduren door de motor en het gewicht van de fiets.

Om het risico op lekrijden te beperken en langer te kunnen rijden, zet je de banden van je elektrische fiets best op 3,5 tot 5 bar.

HOE VERANDER JE DE EENHEDEN (km/u < > mph)?

Om over te schakelen van km/u naar mph en omgekeerd, ga je in de parameters en duw je lang op de knop "SET".

De eenheden kan je instellen onder parameter SET 3.

 

HOE LANG GAAT DE BATTERIJ MEE?

Je krijgt 2 jaar garantie op de batterij, of 500 cycli (1 cyclus = 1 keer volladen + 1 keer volledig ontladen).

MOET JE TRAPPEN OM ONDERSTEUNING TE KRIJGEN?

Ja, de e-bike Elops 900 is een fiets met, het woord zegt het al, elektrische trapondersteuning.

 

Het komt er dus op neer dat je geen aandrijving krijgt als je niet trapt (werkt de motor ook als je niet trapt, dan rijd je eigenlijk met een bromfiets en gelden er andere, strengere gebruiks- en veiligheidsvoorwaarden).

 

Een trapsensor ter hoogte van het trapstel geeft de informatie door naar de boordcomputer van de fiets, die de motor dan inschakelt.

 

De motor schakelt ook meteen weer uit wanneer je remt of stopt met trappen.

Bij de eerstvolgende pedaalslag zal de motor weer inschakelen en trapondersteuning geven.

HOE LANG KAN JE DE BATTERIJ BEWAREN ZONDER TE HERLADEN?

De batterij is voorzien van een slaapstand, zodat je ze langdurig kunt opbergen zonder ze geregeld te moeten herladen.

Zodra ze in slaapstand staat, kun je de batterij tot een jaar stockeren zonder te herladen, veilig en zonder dat de werking wordt aangetast.

 

 

Bewaar je de batterij zonder ze in slaapstand te zetten, dan moet je ze om de 3 maanden opladen om de capaciteit intact te houden.

KAN IK FIETSEN MET EEN LEGE BATTERIJ?

Dit is een fiets met trapondersteuning. Het is dus perfect mogelijk om te fietsen zonder die ondersteuning

 

Je zal dan wel stevig moeten doortrappen, want uiteraard blijft je fiets evenveel wegen.

IK HEB EEN PROBLEEM

Problemen met je fiets? Lees dan eerst even de veelgestelde vragen, wie weet staat je antwoord ertussen.
DE SNELHEIDSMETER OP HET SCHERMPJE BLIJFT OP 0 STAAN, TERWIJL DE ONDERSTEUNING CORRECT FUNCTIONEERT

Controleer of de motorconnector in goede staat is en juist aangesloten.

Is het contact beschadigd of geplooid, of is de connector maar gedeeltelijk verbonden (onvoldoende ingeschoven), dan worden de snelheidsgegevens van de motor niet correct weergegeven op het schermpje.

 

In dat geval is het best dat je de connector schoonmaakt of beter insteekt, voor een normale snelheidsweergave.

 

Houdt het probleem toch aan, neem dan contact op via het assistentieformulier of ga langs in je Decathlon-winkel voor een diagnose en herstelling.

MIJN FIETS IS NIEUW, MAAR DE BATTERIJ LIJKT NIET TE WERKEN

Nieuwe batterijen staan standaard in slaapstand, zo behouden ze hun volle vermogen.

Bij het eerste gebruik moet je de batterij aansluiten op de lader en op een stopcontact om ze te activeren.

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

ER KNIPPERT EEN LED OP DE BATTERIJ, OF ER BRANDEN HELEMAAL GEEN LEDS

> De 1ste ledindicator knippert: De batterij is bijna leeg en moet opgeladen worden. Sluit ze aan op de lader en steek die in het stopcontact.

 

> De 2de ledindicator knippert: De batterij is in 'onderspanningsbeveiliging' gegaan door onjuist gebruik of door een lange periode zonder opladen. Sluit ze zodra het kan aan op de oplader en op het stroomnet, om ze op te laden en de beveiliging op te heffen

 

> Knippert er nog een andere led, of meerdere leds, dan is de batterij defect. Je brengt je batterij dan best terug naar de winkel, daar zal men ze volledig onderzoeken.

DE ELEKTRISCHE TRAPONDERSTEUNING SCHAKELT NIET UIT WANNEER IK REM

In principe moet de elektrische trapondersteuning uitschakelen wanneer je aan een van de remhendels trekt.

Is dat niet het geval, check dan of de aansluitingen van de twee remhendels in goede staat zijn, én goed verbonden.

 

 

> Schuif de twee neopreen kabelbeschermers naar voren, de aansluitingen van de remmen komen nu bloot te leggen (gele contacten)

 

> Om te checken of de aansluitingen schoon zijn, in goede staat en goed verbonden, schroef je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.

 

> Controleer of de batterijcontacten schoon zijn en in goede staat

 

> Plaats het contactblok terug. Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.
Vergeet ook niet om de dichting tussen de twee draaiwieltjes terug te plaatsen.

 

> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.

 

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

DE AUTONOMIE IS HEEL LAAG OF MINDER

1. Check of je de gebruiks- en bewaarinstructies goed volgt

 

De autonomie van je elektrische fiets hangt af van verschillende factoren:

 

> DE LADING VAN DE FIETS: De autonomie neemt af als je de fiets overlaadt

 

> DE ROUTE: Hellingen beperken de autonomie van de batterij

 

> DE BANDENDRUK: Je komt verder met een bandendruk tussen 3,5 en 5 bar..

 

> DE BUITENTEMPERATUUR: Bij koud weer kan je minder kilometers doen (soms tot wel 50 % minder)

 

> DE GEBRUIKTE ONDERSTEUNINGSMODUS: We raden je aan om een andere ondersteuningsmodus te kiezen bij laag batterijpeil.

 

> DE TRAPFREQUENTIE: Hoe harder je trapt, hoe verder je komt

 

> DE GOEDE NALEVING VAN DE OPLAAD- EN BEWAARINSTRUCTIES VAN DE BATTERIJ

 

Voor de ELOPS 900E ligt de gemiddelde autonomie tussen 40 en 70 km. Door alle instructies goed na te leven, ben je zeker van een optimale autonomie van je elektrische fiets.

 

 

2. Een oudere batterij kan wat van haar vermogen verliezen

 

De autonomie neemt dan af. Vraag gerust om wat meer info aan het Atelier van je Decathlon-winkel, daar kunnen ze de gezondheidstoestand van je batterij checken.

DE BATTERIJ LAADT NIET OP

1. Controleer of er geen vuil het opladen belemmert

De connectoren van de lader en van de batterij moeten schoon zijn, er mogen geen vuilresten op zitten die het goede contact tussen lader en batterij hinderen.

 

2. Controleer de aansluiting Batterij > Lader > Stroomnet

> Check even of je wel de lader gebruikt die je bij Decathlon hebt gekregen.

 

 

> Sluit de lader aan op de batterij en op een stopcontact.

 

Vaste oranje ledindicator = de batterij wordt opgeladen

Vaste groene ledindicator = de batterij is opgeladen

Knipperende ledindicator = probleem bij het opladen

 

Is je batterij volledig ontladen, dan duurt het 6 uur voor ze weer vol is.

 

Als het probleem aanhoudt, laat het ons dan even weten of ga langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

IK BEN DE SLEUTEL / HET SLOT KWIJT

Je kan het slot laten vervangen in het Atelier van je Decathlon-winkel.
Er wordt dan een nieuw slot geïnstalleerd, en je krijgt van ons een nieuwe set sleuteltjes.

 

Loop gerust even langs bij je Atelier om de beschikbaarheid en levertermijn van dit onderdeel te checken.

DE ELEKTRISCHE TRAPONDERSTEUNING SCHAKELT NIET IN OF HAPERT

De trapondersteuning schakelt in na een paar pedaalslagen, en op voorwaarde dat je een ondersteuningsmodus hebt ingeschakeld.

Krijg je desondanks toch geen ondersteuning, volg dan deze instructies:

 

1. Check of de batterij is opgeladen

> Duw op de knop op de batterij

> Er moet minstens één ledlampje aanspringen

> Zie je een knipperende led, dan moet je de batterij opladen

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

 

3. Controleer alle aansluitingen van de fiets: remmen, motor, display, trapsensor, regeleenheid (de regeleenheid is de centrale bedieningsunit van de elektronica; hij zit net achter de batterij, op de bagagedrager)

Om de aansluitingen te controleren, moet je de neopreenmantels rond de kabels even openen of verschuiven. Enkel de motorconnector is niet beschermd.

 

HOE CONTROLEER JE DE AANSLUITINGEN VAN JE FIETS:

Je vindt twee soorten aansluitingen op je fiets: 'schroefaansluitingen' en 'steekaansluitingen'.

 

Schroefaansluitingen

Schroefaansluitingen herken je aan de twee metalen wieltjes. Die moet je eerst losschroeven voor je de koppeling kunt losmaken. Let ook op dat je de kleine plastic dichtingsring tussen de twee wieltjes niet kwijtspeelt.

 

Nadat je de aansluiting hebt losgemaakt, check je of elke connector schoon is. Vervolgens plaats je de aansluiting terug.

Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.

Draai de metalen wieltjes maximaal aan, zodat de aansluiting goed vastzit.

 

Steekaansluitingen

Bij dit type aansluiting steek je de mannelijke connector gewoon in de vrouwelijke. Check of de twee connectoren goed insteken, schuif ze indien nodig terug beter in het contact.

 

 

4. Test de trapondersteuning

> Zet de display aan met de ON/OFF knop

> Stap op de fiets en trap (je moet een paar keer trappen voor de elektrische ondersteuning inschakelt).

 

Als het probleem aanhoudt, neem dan gerust contact op via het assistentieformulier, of ga even langs bij het Atelier van je Decathlon-winkel.

DE TRAPONDERSTEUNING VALT VOORTDUREND WEG

1. Controleer of de batterij goed is opgeladen

Als de batterij bijna leeg is, dan is het perfect mogelijk dat de ondersteuning in schokken komt alvorens de batterij helemaal leegloopt.

 

> Druk op de batterijknop

> Check of er minstens één ledlampje aanspringt

> Als alle ledlampjes gedoofd blijven of het eerste of tweede ledlampje knippert, dan is het tijd om de batterij op te laden

 

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

 

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

 

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

3. Controleer de aansluiting van de trapsensor (de dunste kabel).

 

> Dat doe je door de kabelbeschermer met klittenband achter het zadel te openen en de kabel naar de trapsensor te zoeken (de dunste kabel).

> Koppel de aansluiting los

> Controleer of de fiches van de trapsensorkabel in goede staat zijn en correct verzonken. Duw de fiches weer goed indien nodig.

 

 

4. Check of de trapsensor links van de fiets, tegenover het trapstel (de kant van de linkercrank) niet op de trapas is geschoven.

 

Als hij tegen de crank zit, schuif hem dan voorzichtig omhoog met de hand en duw hem zo dicht mogelijk tegen het frame.

Blijft hij niet goed zitten, doe dan een beetje lijm op de achterkant van de sensor en duw hem tegen het bracket.

 

DE TRAPONDERSTEUNING MOET HARD ZWOEGEN

1. Controleer de bandendruk

 

> De bandendruk is een cruciale factor in de doeltreffendheid van de elektrische trapondersteuning. Daarom check je voor elk ritje best even of de druk in de banden tussen de 3.5 en de 5 bar ligt.

 

 

2. Overlaad de fiets niet

DE BATTERIJ-INDICATOR GEEFT '0%' AAN, TERWIJL IK NOG BATTERIJCAPACITEIT OVER HEB

Controleer voor elk gebruik of je de batterij goed hebt aangesloten en vastgeklikt.

 

Zit ze niet volledig vast, of krijgt ze een schok (zonder dat ze is vastgeklikt), dan wordt er geen goede verbinding gemaakt met de elektronica, waardoor gegevens zoals het batterijpeil niet compleet en correct worden uitgelezen.

DE DISPLAY TOONT EEN FOUTMELDING

Err 1 / Err 6 : COURANTE FOUT

> Laad de batterij op. Een volledige laadbeurt duurt 6 uur.

 

 

Err 3 / Err 4 / Err 7 : MOTORFOUT

> Zoek de motoraansluiting

> Check of de connectoren van de motor in goede staat zijn én goed geplaatst. Sluit ze weer goed aan indien nodig.

> Doe hetzelfde met de kabel tussen de motor en de regeleenheid (de centrale unit van de fiets, achter de batterij).

 

 

Err 5 : PROBLEEM MET DE REMSENSOR

 

Controleer of de connectoren van de twee remhendels in goede staat zijn en goed aangesloten.

> Schuif de twee neopreen kabelbeschermers weg om de remaansluitingen bloot te leggen (gele connectoren).

> Om na te gaan of de remcontacten schoon zijn en goed werken, draai je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.

> Controleer of elke connector schoon is en in goede staat

> Plaats de aansluitingen terug; Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.

> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.

> Doe hetzelfde voor de andere rem.

 

 

Err 8 / Err 9 : CONNECTIEPROBLEEM TUSSEN REGELEENHEID EN DISPLAY

 

Aansluiting van de regeleenheid:

> Open de kabelbeschermer met de klittenband achter het zadel

> Zoek naar de aansluiting tussen de regeleenheid en het bedieningsscherm (die met de metalen wieltjes)

> Om na te gaan of de contacten schoon zijn, in goede staat en correct ingeschoven, draai je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.

> Controleer of elke connector schoon is en in goede staat

> Plaats de aansluitingen terug; Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.

> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.

 

De aansluiting van de display

> Schuif de neopreen kabelbeschermer langs de kant van het bedieningsscherm naar beneden en zoek de set schermconnectoren (groene kleur).

> Om na te gaan of de contacten schoon zijn, in goede staat en goed ingeschoven, draai je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.

> Controleer of elke connector schoon is.

> Plaats de aansluitingen terug; Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.

> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.

 

 

DE DISPLAY SCHAKELT NIET IN

Om het bedieningsscherm van de Elops 900E aan te zetten, duw je lang op de ON/OFF-knop.

Schakelt de display desondanks nog niet in, volg dan de onderstaande procedure:

 

1. Check of de batterij is opgeladen

> Duw op de knop op de batterij

> Er moet minstens één ledlampje aanspringen

> Zie je een knipperende led, dan moet je de batterij opladen

 

2. Controleer of de batterij schoon is, goed ingeklikt en vergrendeld

 

> Controleer of de batterijcontacten en de behuizing schoon zijn en in goede staat.

> Je moet de batterij zo ver mogelijk in de behuizing schuiven.

Je moet een klikgeluid horen, dat geeft aan dat de batterij goed is geplaatst.

Vervolgens vergrendel je de batterij en neem je de sleutel uit.

 

3. Controleer de aansluiting tussen de display en de regeleenheid (de centrale unit van de fiets, onder de bagagedrager net achter de batterij)

> Open de kabelbeschermer met het klittenbandriempje, die vind je tussen de bagagedrager en het zadel.

 

> Ga op zoek naar de aansluiting van de accessoirekabel (die met de metalen wieltjes).

 

> Om na te gaan of de contacten schoon zijn en goed werken, draai je de twee wieltjes langs weerszijden van de zwarte dichting los.

 

> Controleer of de batterijcontacten schoon zijn en in goede staat

 

> Plaats het contactblok terug. Plaats daarvoor de mannelijke en vrouwelijke connectoren tegenover elkaar, en let erop dat de markeerpijltjes mooi uitgelijnd zijn voor je ze in elkaar schuift.
Vergeet ook niet om de dichting tussen de twee draaiwieltjes terug te plaatsen.

 

> Draai de wieltjes zo ver mogelijk dicht, om de contacten te beveiligen.

 

 

4. Controleer de aansluiting van het bedieningsscherm

 

> Schuif vooraan de fiets de neopreenhoes langs de kant van de display weg, je ziet nu de set connectoren van het scherm (zwarte kleur).

 

> Ga nu op dezelfde manier te werk om de aansluiting van de display te checken.

 

 

5. Zet het scherm aan met een lange druk op de ON/OFF-knop

 

Houdt het probleem aan, neem dan contact op via het assistentieformulier of ga langs het Atelier van je Decathlon-winkel.

Kan het probleem niet worden opgelost of verschijnt het niet in de lijst? Klik op het ondersteuningsverzoek.

IK ONDERHOUD MIJN FIETS

Omdat een regelmatig onderhoud nodig is om de goede werking en de levensduur van je fiets te verzekeren, zetten we hier wat onderhoudstips op een rij.

1. Check voor elk ritje of je banden op 3.5 à 5 bar staan.

2. Laad de batterij minstens om de 3 maanden op.

3. Gebruik je ze een lange periode niet, zet de batterij dan in slaapstand.

4. Bewaar de batterij in een droge ruimte, op een gematigde temperatuur en uit de zon.

IK WIL ONDERDELEN BESTELLEN VOOR DIT PRODUCT

Je hebt een reserveonderdeel nodig voor je fiets? Hieronder vind je alle beschikbare wisselstukken.

Technische specificaties

FRAME

Gemaakt in aluminium
Maat M is geschikt voor fietsers van 1,55 tot 1,75 m.
Maat L is geschikt voor fietsers van 1,75 tot 1,95 m.
Aluminium maakt het frame stijver: zo wordt het motorvermogen doeltreffender overgedragen en krijg je een beter rendement.

 

VOORVORK

Geveerde, niet-regelbare voorvork. De voorvering filtert de oneffenheden in de weg. Handig als je bijvoorbeeld in de stad een kasseiweg neemt..

 

TRANSMISSIE

Shimano-groep met 7 versnellingen, schakelen met draaigreep, hoog gebruiksgemak, enkelbladig crankstel.

Kettingblad 42T

Freewheel 14-28

 

BATTERIJ / MOTOR

Brushless-motor van 250 watt (conform de Europese norm), gemonteerd op het achterwiel. 
Motorkoppel: 30 Nm.
Batterij van 36 volt / 11,6 Ah. 2 jaar garantie (350 tot 500 oplaadcycli tot 100 %). Heel betrouwbare Samsung-onderdelen.
Het geheel wordt aangestuurd via een LCD-boordcomputer met 3 standen + 1 'voetgangermodus', om de fiets automatisch te laten bollen terwijl je ernaast stapt.

Autonomie tussen 40 en 70 km. De autonomie hangt af van het gewicht van de gebruiker, van het gebruik, van het hoogteverschil in je route, van de buitentemperatuur...

 

REMMEN

Tektro-remhendels in aluminium: licht en nauwkeurig.
Schijfremmen voor- en achteraan: om krachtig en geleidelijk te remmen, zelfs in de regen.

 

ZADEL / ZADELPEN

Zadelpen in aluminium, comfortzadel.

 

BANDEN / WIELEN

Wielen van 28 inch met dubbelwandige velgen voor de stevigheid. 36 spaken.
Banden met reflecterende flanken.
Brede banden, voor meer rijcomfort.

 

ACCESSOIRES / UITRUSTING

Bagagedrager met systeem voor fietstassen met automatische vergrendeling, spatbord, kettingkast, stevige alu standaard, robuust genoeg voor een elektrische fiets, bel. Geleverd met lader.

 

VERLICHTING

Led-verlichting van 20 lux, ingebouwd in het frame om te zien tot 45 meter en achteraan gezien te worden van op 150 m. De verlichting schakel je in aan het stuur.
De energie komt van de batterij.

 

GEWICHT

Gewicht: 23,8 kg.

ONZE BELOFTES

B'TWIN geeft bij normaal gebruik levenslange garantie op het frame, de voorvork, het stuur en de stuurpen. Voor de andere onderdelen (de batterij en de elektrische en mechanische onderdelen, met uitzondering van slijtgevoelige onderdelen) en de werkuren geven we 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum.

NAAR BOVEN